HR adviseur

  • Part Time
  • Apeldoorn
  • Deze positie is vervuld
  • Salaris: €3.286,- - €4.686,-

Site ZOA

We zijn er voor mensen die alles kwijt zijn geraakt door een oorlog of een ramp. We schieten hen te hulp in noodsituaties en blijven daarna ook trouw, door hen te helpen bij het opbouwen van een nieuw bestaan.

We zijn er voor mensen die alles kwijt zijn geraakt door een oorlog of een ramp. We schieten hen te hulp in noodsituaties en blijven daarna ook trouw, door hen te helpen bij het opbouwen van een nieuw bestaan. Net zolang totdat ze zichzelf weer kunnen redden. Het werk van ZOA wordt gecoördineerd vanuit Apeldoorn. Van daaruit werken wij in 13 landen in Afrika, het Midden-Oosten en Azië. Bij ZOA werken wereldwijd ongeveer 900 medewerkers.

Ben jij een relatiegerichte HR-professional die toe is aan nieuwe en uitdagende HR-projecten? Heb jij internationale ervaring en ben je op zoek naar de kans om bij een christelijke, internationale en ambitieuze hulporganisatie aan de slag te gaan? Lees dan verder, want dan ben jij wellicht onze nieuwe

HR Adviseur

(Apeldoorn, 24-32 uur)

Jouw functie

Samen met Heline en Sandra ben jij verantwoordelijk voor de positionering en uitvoering van de HR-dienstverlening aan onze landenkantoren. Als business partner van het management van ‘jouw landen’ ben jij de go to person voor alle HR-onderwerpen. Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van het internationale HR-beleid. Ook ben je verantwoordelijk voor de in-, door- en uitstroom van je expat-collega’s, die in de programmalanden werken en wonen. Op onze grotere kantoren hebben we lokale HR-medewerkers.

De komende tijd staan een aantal leuke en uitdagende projecten op de agenda. Je kunt denken aan vernieuwing van de internationale HR-cyclus, strategische personeelsplanning in de landenkantoren, performance management voor onze lokale collega’s en het optimaliseren van het internationale recruitment. Natuurlijk ben je ook actief betrokken bij het verstevigen van het algemene HR-beleid en de vertaling en projectmatige uitvoering van ons HR-jaarplan. In ons HR-beleid staat de medewerker echt centraal. Daarom zul je in deze functie ook enkele keren per jaar op reis gaan om de relatie met de lokale collega’s te verstevigen.

Bij ZOA werken als internationaal HR adviseur betekent dat je…

  • medeverantwoordelijk bent voor de opbouw, ontwikkeling en implementatie van ons internationale HR-beleid;
  • dit beleid vertaalt naar werkbare moderne oplossingen, procedures en instrumenten voor onze landenkantoren;
  • de contactpersoon en adviseur bent voor jouw managers en internationale collega’s;
  • verantwoordelijk bent voor de coördinatie en uitvoering van in-, door- en uitstroom van expats;
  • meewerkt aan algemeen HR-beleid door het leiden van één of meerdere projecten;
  • initiatief neemt als je kansen ziet voor verbeteringen in onze dienstverlening;
  • Dick, de HR director, informeert over de voortgang van HR-projecten.

Jouw profiel

Ben jij als ervaren HR-adviseur op zoek naar een inhoudelijke uitdaging en wil jij meebouwen aan professionele, internationale HR-dienstverlening? Inhoudelijk vraagt deze functie het volgende van je:

  • een HR-opleiding op hbo-niveau en stevige werkervaring, in bij voorkeur een internationale setting;
  • up-to-date kennis van (internationale) HR-trends en -ontwikkelingen;
  • internationale of cross-culturele ervaring, bijvoorbeeld doordat je in het buitenland hebt gewoond of in vorige functies hebt gereisd;
  • affiniteit met ontwikkelingssamenwerking of humanitaire hulpverlening;
  • uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden, in de Nederlandse en Engelse taal;
  • enthousiasme, interpersoonlijke sensitiviteit, interculturele communicatie, nauwkeurig, initiatief, mens- en resultaatgericht;
  • persoonlijke herkenning in en enthousiasme voor de christelijke visie en missie van ZOA. Je leeft en werkt vanuit je geloof.

Ons aanbod

Werken bij ZOA betekent werken vanuit een besef van rentmeesterschap. Kom je bij ons werken dan mag je rekenen op:

  • de kans om mee te werken aan herstel en wederopbouw;
  • ruimte om bij te dragen aan moderne en professionele HR-dienstverlening;
  • een betrokken en collegiaal team, dat naast Heline en Sandra bestaat uit een HR adviseur voor het kantoor in Apeldoorn, een HR officer en een Talent Development specialist;
  • direct contact met collega’s in onze landenkantoren;
  • de kans om enkele keren per jaar onze programmalanden te bezoeken en met eigen ogen de impact van ons werk te zien;
  • een dynamische en internationale werkomgeving;
  • ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling;
  • flexibele werktijden en een ruim thuiswerkbeleid;
  • een jaarcontract met de intentie die om te zetten in een contract voor onbepaalde tijd;
  • een prima salaris van €3.286,- tot €4.686,- bruto per maand (o.b.v. fulltime, 40 uur) en goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een 13de maand, 29 vakantiedagen, een goede pensioenregeling, een fietsplan, een sportregeling en een laptop.

Interesse naar deze functie en wil je solliciteren?

Stuur dan jouw motivatie en cv uiterlijk 29 november 2021 naar David Karelse via d.karelse@karelserecruitment.nl. Voor vragen over de functie en de procedure kun je contact opnemen met David via 0682568838 of via bovenstaand mailadres. Een digitaal assessment kan onderdeel zijn van onze recruitmentprocedure.

Het opvragen van referenties zal onderdeel zijn van het werving -en selectieproces. We zullen je vragen minimaal 3 referenties op te geven met betrekking tot je voorgaande functie(s) zoals vermeld in je sollicitatie. Referenties van vorige functies, dienen niet ouder te zijn dan vijf jaar. Omdat ZOA ondertekenaar is van het Inter-Agence Misconduct Disclosure Scheme, is een ‘Statement of Conduct’ (gerelateerd aan misdragingen zoals sexueel misbruik) onderdeel van de referentie aanvraag.

ZOA hanteert een gelijke-kansenbeleid en zet zich in voor diversiteit op de werkvloer. Alle gekwalificeerde vrouwen en mannen, personen van alle nationaliteiten, culturele achtergronden, en kandidaten met een beperking zijn van harte welkom om te solliciteren.

Geen geschikte vacature gevonden? Maar je wilt wel graag bij een goed doel of non profit organisatie werken? Schrijf je dan in via het inschrijfformulier.